လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား လႊတ္ေတာ္က်င္းပခ်ိန္တြင္ တက္ၾကြစြာပါ ဝင္ေဆြးေႏြးရန္ႏွင့္ ေဒသဖြံ႔ ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ ျပည္သူလူထုက ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း PACE အဖြဲ႔ ထုတ္ျပန္
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ လႊတ္ေတာ္က်င္းပခ်ိန္တြင္ တက္ၾကြစြာ ပါဝင္ေဆြးေႏြးရန္ႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ရန္ႀကိဳးပမ္းမႈသည္ အေရးႀကီးသည္ ဟု ျပည္သူလူထုက ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း PACE အဖြဲ႔က ထုတ္ျပန္သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲအလြန္ကာလ စစ္တမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ယခုႏွစ္ေမလအတြင္း ေကာက္ယူခဲ့သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲအေပၚ လူထုသေဘာထားအျမင္ႏွင့္ အစိုးရသစ္အေပၚ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ား အစီရင္ခံစာကို ဇူလိုင္ (၂၆) ရက္တြင္ PACE အဖြဲ႔မွ ထုတ္ျပန္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏အခန္းက႑ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အမ်ားျပည္သူမွ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး လႊတ္ေတာ္က်င္းပခ်ိန္တြင္ တက္ၾကြစြာ ပါဝင္ ေဆြးေႏြးျခင္းမွာ အေရးႀကီးဆံုးဟု ေျဖဆိုသူေပါင္းမွာ အမ်ားဆံုး ျဖစ္ၿပီး မိမိမဲဆႏၵနယ္အတြင္း ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ ေျဖဆိုသူမ်ား ဒုတိယအမ်ားဆံုးျဖစ္ကာ မဲဆႏၵရွင္မ်ားႏွင့္ေတြ႔ဆံုကာ အသံမ်ားနားေထာင္ေပးေစလိုေၾကာင္း ၁၄ ရာခိုင္ႏႈန္းက ေျဖၾကားခဲ့ၿပီး တတိယ အမ်ားဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ ဥပေဒသစ္တင္သြင္းရန္ ျပည္သူလူထုမွေမွ်ာ္မွန္းေၾကာင္း ေျဖၾကားမႈသည္ ၁၁ ရာခိုင္ႏႈန္းသာရွိၿပီး စတုတၳ အမ်ားဆံုး ေနရာတြင္သာ ရွိေၾကာင္းသိရသည္။ PACE အဖြဲ႔၏ အမႈေဆာင္ဒါ႐ိုက္တာ ကိုစိုင္းရဲေက်ာ္စြာျမင့္က ”လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑နဲ႔ လုပ္ငန္း ေဆာင္တာ ေတြကို ျပည္သူလူထုရဲ႕သိရွိမႈက အရမ္းနည္းတာကို ေတြ႔ရွိရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ေတြ႔ရွိမႈအရ အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အေနနဲ႔ေရာ၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြအေနနဲ႔ေရာ ျပည္သူလူထုဆီကို ထိေတြ႔မႈ ပိုမ်ားမ်ားလုပ္ဖုိ႔လိုတယ္။ လုပ္တဲ့အခါမွာ သူတို႔ရဲ႕တာဝန္ေတြကေတာ့ ဘာေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေတြကေတာ့ အစိုးရရဲ႕တာဝန္၊ သူတို႔ရဲ႕ တာဝန္က ဘာျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ခြဲျခားၿပီးျမင္ႏိုင္ေလ ျပည္သူလူထုအေနနဲ႔ ဒီကိစၥဆိုရင္ ဘယ္သူ႔ကို ခ်ဥ္းကပ္ ရမယ္ဆိုတာကို ပိုၿပီးထင္ထင္ရွားရွား သိႏိုင္မယ္။ လႊတ္ေတာ္ပညာေပးလုပ္ငန္းေတြကို ဒီထက္ပိုၿပီးက်ယ္ က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔နဲ႔ စနစ္တက်လုပ္သင့္တယ္လို႔အႀကံျပဳခ်င္တယ္” ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
PACE အဖြဲ႔မွ ေကာက္ယူသည့္စစ္တမ္းသည္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အားလံုးရွိ ရပ္ကြက္ေက်းရြာေပါင္း ၁၈၇ ခုရွိ စစ္တမ္းေျဖဆိုသူ ၁၈၁၄ ဦးကို ေမလ အတြင္းက စစ္တမ္းေကာက္ယူခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။