ျမန္မာႏိုင္ငံလႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းရန္မသင့္ေၾကာင္း ရခိုင္အမ်ိဳးသားပါတီႏွင့္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ကန္႔ကြက္

တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္္ေတာ္မ်ား၏လုပ္ ပိုင္ခြင့္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားရာေရာက္ ၿပီး ဥပေဒျပဳအဖြဲ႕မ်ားကို ဗဟိုဦးစီး စနစ္ျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္သကဲ့သို႔ျဖစ္ လာႏိုင္၍ ျမန္မာႏုိင္ငံလႊတ္ေတာ္ အဖြဲ႕ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းရန္မသင့္ ေၾကာင္း တပ္မေတာ္သားလႊတ္ ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ရခိုင္ အမ်ိဳးသားပါတီကိုယ္စားလွယ္ မ်ားက ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း ေဆြး ေႏြးသည္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ အတည္ျပဳၿပီး အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္သို႔ ေပးပို႔လာေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ လႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍​ ေအာက္တုိဘာ ၂၆ ရက္က က်င္းပသည့္ အမ်ိဳးသား လႊြတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး တြင္ ကိုယ္စားလွယ္ ရွစ္ဦးက ေဆြးေႏြးခဲ့ရာ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ ခ်ဳပ္ပါတီ ကိုယ္စားလွယ္ႏွစ္ဦးမွ အပ က်န္သည့္ရခိုင္အမ်ိဳးသားပါ တီကိုယ္စားလွယ္သံုးဦး၊ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ႏွစ္ဦးႏွင့္ တစ္သီးပုဂၢလ ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦးတို႔က ဥပေဒၾကမ္းကို ျပ႒ာန္းရန္မသင့္ေၾကာင္း ကန္႔ ကြက္ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

လက္ရွိ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒအရ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားကို အာဏာပိုေပးရန္ လိုေနသည့္ အေျခအေနတြင္ ျမန္ မာႏိုင္ငံလႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ဥပေဒ ျပ႒ာန္းရန္ ႀကိဳးစားျခင္းက တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားကို အာဏာေလွ်ာ့ခ်ရန္ ႀကိဳးစားေနသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ရခိုင္ျပည္နယ္အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၃)မွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္ ဦးခင္ေမာင္လတ္က ေျပာ သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံလႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ဥကၠ႒၊ ဒုဥကၠ႒ႏွင့္ အတြင္းေရးမွဴးတာဝန္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ရယူထားကာ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ျပည္ နယ္လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မ်ားသည္ အဖြဲ႕ဝင္မ်ား သာျဖစ္၍ အထက္ေအာက္ဆက္ဆံေရးသေဘာ သက္ေရာက္ေနေၾကာင္း တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဗိုလ္မွဴးေဇာ္ဝင္းဦးက ေျပာၾကားသည္။

‘‘ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ အထက္ေအာက္မရွိပါသျဖင့္ လႊတ္ေတာ္တစ္ခုက တျခားလႊတ္ေတာ္ (သို႔မဟုတ္) တျခားအဖြဲ႕အစည္းသို႔ ျပန္လည္အစီရင္ခံျခင္းသည္ ဗဟိုဦးစီးစနစ္ကို က်င့္သံုးရာေရာက္ေစပါ တယ္’’ဟု ၎ကေျပာသည္။  ပထမအႀကိမ္လႊတ္ေတာ္ သက္တမ္းတြင္ လႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ကို ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၏အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယခု ဒုတိယအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္၌ ျမန္မာႏိုင္ငံ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာအဖြဲ႕ကို ၂၀၁၆ မတ္ လ ၁ ရက္က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ ေတာ္အစည္းအေဝးတြင္ ဖြဲ႕စည္း ခဲ့ရာ လႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕သည္ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းစရာမလိုဘဲ လုပ္ငန္းမ်ား လည္ပတ္လ်က္ရွိသည္ဟု ဗိုလ္မွဴး ေဇာ္ဝင္းဦး က ေထာက္ျပ ၾကားသည္။

‘‘ယခုလို အခ်ိန္အခါမ်ိဳးတြင္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္လိုတဲ့ ဥပေဒမ်ား ျပ႒ာန္းျခင္းဟာ လႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ အစိုးရ၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို တုိင္းေဒသႀကီးျပည္နယ္မ်ားရွိ ေဒသခံျပည္သူမ်ားက ယံုၾကည္မႈ ေလ်ာ့နည္းလာ ႏိုင္ျခင္း၊ တုိင္းရင္း သားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားက ယံုၾကည္မႈေလ်ာ့နည္းလာႏိုင္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲ မ်ားကိုပါ သက္ေရာက္မႈရွိလာႏိုင္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ယခုလို အခ်ိန္ကာလအတြင္း ဒီဥပေဒအား ျပ႒ာန္းရန္ မသင့္ပါေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါတယ္’’ဟု တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ဗိုလ္မွဴးႀကီး ေက်ာ္ေက်ာ္က ေဆြးေႏြးသည္။

တစ္သီး ပုဂၢလကိုယ္စားလွယ္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးေဟာင္း ဦးစိုးသိန္းကလည္း တိုင္းရင္းသားမ်ား လုိလားသည့္ ဖက္ဒရယ္စနစ္ကို NCA (တစ္ႏိုင္ငံလံုးအပစ္ရပ္စာခ်ဳပ္)မွတစ္ဆင့္ ႏုိင္ငံ ေရးေဆြးေႏြးမႈမ်ား က်င္းပၿပီး ရရွိလာသည့္ ရလဒ္မ်ားႏွင့္အညီ တည္ေဆာက္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနခ်ိန္တြင္ တိုင္းရင္းသားျပည္နယ္လႊြတ္ ေတာ္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ ဦးေဆာင္မႈခံယူေစျခင္းသည္ ဖက္ဒရယ္အေျခခံသည့္ ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးကို ထိခိုက္ေစႏိုင္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးကာ ဥပေဒမျပ႒ာန္းသင့္ ေၾကာင္း ကန္႔ကြက္သည္။

‘‘ဗဟိုဦးစီးေဆာင္ရြက္တယ္ဆိုတာ စကားလံုးအရေရာ၊ အဓိပၸာယ္အရေရာ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္အျမင္ ဘယ္အျမင္နဲ႔မွ အက်ံဳး မဝင္ပါဘူး။ ဗဟိုဦးစီးလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အစည္းအေဝးတစ္ခုမွာ သက္ဆုိင္ရာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ နာယကက ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္တာ။ အဲဒါ ဗဟိုဦးစီးစနစ္မွ မဟုတ္တာ’’ဟု အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးလွဦးက ေျပာသည္။  ျမန္မာႏိုင္ငံလႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ ဥပေဒျပ႒ာန္း ျခင္းသည္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးကို မထိခုိက္သကဲ့သို႔ ဖြဲ႕စည္း ပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္လည္း ကိုက္ညီသည္ဟု ဦးလွဦးကေျပာသည္။ ထို႔ျပင္ လႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ဥပေဒၾကမ္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ေကာင္းမြန္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္မ်ားအ ၾကား ပိုမိုပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏုိင္ မည္ဟု ၎က ဆုိသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံလႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ ဥပေဒ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ လႊတ္ေတာ္အသီးသီး၏ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္မႈ နည္းလမ္းမ်ား မွန္ကန္ခိုင္မာၿပီး အရည္အေသြးတိုးတက္ျမင့္ မားေရးသက္ဆုိင္ရာအ ဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္၊ လႊတ္ေတာ္အခ်င္းခ်င္းလုပ္ငန္း အေတြ႕အႀကံဳဖလွယ္ေရးႏွင့္ စြမ္းရည္တိုးတက္ေရးကို ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ရန္တို႔ျဖစ္ ေၾကာင္း ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ေဖာ္ ျပထားသည္။

ထုိ႔ျပင္ ႏိုင္ငံတကာ ဥပေဒျပဳ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ရည္ရြယ္ခ်က္တူညီေသာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အစိုးရအခ်င္း ခ်င္း အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အစိုးရမဟုတ္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္၊ ႏုိင္ငံတ ကာလႊတ္ေတာ္မ်ားအဖြဲ႕ႏွင့္ အာဆီယံလႊတ္ေတာ္မ်ားညီလာခံအပါအဝင္ ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ေဒသတြင္း လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ရန္ ရည္ရြယ္သည္ဟုလည္း ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ပါရွိသည္။  ျမန္မာႏုိင္ငံလႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ ဥပေဒၾကမ္းအေပၚ လႊတ္ေတာ္ ကိုုယ္စားလွယ္မ်ား၏ေဆြးေႏြးခ်က္ မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီက ျပန္လည္ၾကားနာ ေဆာင္ရြက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ေၾကာင္း အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ မန္း ဝင္းခိုင္သန္းက ေၾကညာခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံလႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ ဥပေဒၾကမ္းကို ၿပီးခဲ့သည့္ ပၪၥမ အႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္ပံုမွန္အစည္း အေဝးကာလ ၾသဂုတ္ ၂၂ ရက္ တြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၌ မဲခြဲ၍ အတည္ျပဳခဲ့သည္။